چگونه می توان شقاق مقعد را در خانه بهبود بخشید؟

بیشتر شقاق مقعدی خود به خود بهبود می یابند، اما می توانید با کمی مراقبت از خود به این روند کمک کنید. در اینجا چند توصیه وجود دارد:
برای راحت‌تر کردن مدفوع، یک نرم‌کننده مدفوع در نظر بگیرید. هنگام نشستن روی توالت از یک چهارپایه برای حمایت از پاهای خود استفاده کنید که به قرار دادن باسن در حالت چمباتمه کمک می کند.
مقعد خود را به دقت با کاغذ نرم یا دستمال مرطوب مرطوب بدون الکل پاک کنید. بعد از مدفوع، استفاده از یک بیده یا دوش گرفتن را در نظر بگیرید.
یک پماد یا کرم موضعی روی شقاق خود بمالید. ژله پترولیوم می تواند با آب بندی در رطوبت و عمل به عنوان یک آنتی بیوتیک باعث بهبودی شود. کرم های دارویی می توانند التهاب و درد را درمان کنند.
دو یا سه بار در روز به مدت حداقل 10-15 دقیقه حمام نشسته بگیرید. این یک حمام آب گرم و کم عمق است که در آن می نشینید تا مقعد خود را خیس کنید. می تواند علائم شما را تسکین دهد و به آرامش عضلات شما کمک کند.


آیا هنگام زندگی با شقاق مقعدی باید رژیم غذایی خود را تنظیم کنم؟

ممکن است کمک کند:

  • آب بیشتری بنوشید.
  • میوه ها و سبزیجات تازه را بیشتر مصرف کنید.
  • تا زمانی که علائم دارید از خوردن غذاهای تند و آجیل پرهیز کنید.

    شقاق مقعدی شایع است و در حالت عادی خطرناک نیست، اما می‌تواند درد زیادی داشته باشد. اکثر شقاق های مقعدی با کمی مراقبت از خود طی چند روز تا چند هفته بهبود می یابند. اما برخی از شقاق های مقعدی پیچیده تر هستند و ممکن است در برابر بهبود مقاومت کنند. اگر شقاق مزمن دارید، در جستجوی درمان پزشکی تردید نکنید. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با شما همکاری خواهد کرد تا شما را تسکین دهد.
  • https://jarahlaser.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82/

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]