چگونه مي توان شقاق مقعد را در خانه بهبود بخشيد؟

بيشتر شقاق مقعدي خود به خود بهبود مي يابند، اما مي توانيد با كمي مراقبت از خود به اين روند كمك كنيد. در اينجا چند توصيه وجود دارد:
براي راحت‌تر كردن مدفوع، يك نرم‌كننده مدفوع در نظر بگيريد. هنگام نشستن روي توالت از يك چهارپايه براي حمايت از پاهاي خود استفاده كنيد كه به قرار دادن باسن در حالت چمباتمه كمك مي كند.
مقعد خود را به دقت با كاغذ نرم يا دستمال مرطوب مرطوب بدون الكل پاك كنيد. بعد از مدفوع، استفاده از يك بيده يا دوش گرفتن را در نظر بگيريد.
يك پماد يا كرم موضعي روي شقاق خود بماليد. ژله پتروليوم مي تواند با آب بندي در رطوبت و عمل به عنوان يك آنتي بيوتيك باعث بهبودي شود. كرم هاي دارويي مي توانند التهاب و درد را درمان كنند.
دو يا سه بار در روز به مدت حداقل 10-15 دقيقه حمام نشسته بگيريد. اين يك حمام آب گرم و كم عمق است كه در آن مي نشينيد تا مقعد خود را خيس كنيد. مي تواند علائم شما را تسكين دهد و به آرامش عضلات شما كمك كند.


آيا هنگام زندگي با شقاق مقعدي بايد رژيم غذايي خود را تنظيم كنم؟

ممكن است كمك كند:

  • آب بيشتري بنوشيد.
  • ميوه ها و سبزيجات تازه را بيشتر مصرف كنيد.
  • تا زماني كه علائم داريد از خوردن غذاهاي تند و آجيل پرهيز كنيد.

    شقاق مقعدي شايع است و در حالت عادي خطرناك نيست، اما مي‌تواند درد زيادي داشته باشد. اكثر شقاق هاي مقعدي با كمي مراقبت از خود طي چند روز تا چند هفته بهبود مي يابند. اما برخي از شقاق هاي مقعدي پيچيده تر هستند و ممكن است در برابر بهبود مقاومت كنند. اگر شقاق مزمن داريد، در جستجوي درمان پزشكي ترديد نكنيد. يك ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي با شما همكاري خواهد كرد تا شما را تسكين دهد.
  • https://jarahlaser.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82/

برچسب‌ها: ،

بازدید:

اختلالات مقعدي چيست؟

مقعد قسمتي از مجراي روده است كه از كانال عضلاني لگن و اسفنكترهاي مقعدي عبور مي كند. اين روزنه نهايي است كه از طريق آن مدفوع از بدن خارج مي شود. در بزرگسالان، مقعد 4 تا 5 سانتي متر طول دارد. نيمه پاييني كانال مقعد داراي انتهاي عصبي حساسي است. زير پوشش رگ‌هاي خوني و در قسمت مياني آن غدد ريز و مقعدي متعددي وجود دارد.

در اين مقاله چهار اختلالي كه باعث درد و سوزش مقعد مي شوند را شرح مي دهد:

  • شقاق مقعدي - شقاق مقعدي كه به آن شقاق مقعدي نيز گفته مي شود، شكاف يا پارگي خطي در پوشش ("anoderm") كانال مقعد تحتاني است. بيشتر شقاق مقعدي زماني اتفاق مي‌افتد كه يك مدفوع بزرگ و سفت دهانه مقعد را بيش از حد كشيده و آنودرم ظريف را پاره كند. در موارد كمتر، شقاق مقعدي به دليل اسهال طولاني مدت، بيماري التهابي روده يا بيماري هاي مقاربتي كه ناحيه آنوركتال را درگير مي كند، ايجاد مي شود. شقاق مقعدي حاد (كوتاه مدت) معمولا سطحي و كم عمق هستند، اما شقاق مقعدي مزمن (طولاني مدت) ممكن است در عمق آنودرم گسترش يابد تا سطح عضله زيرين نمايان شود.
  • آبسه مقعد - آبسه مقعدي مجموعه اي متورم و دردناك از چرك در نزديكي مقعد است. اكثر آبسه هاي مقعدي به ساير مشكلات سلامتي مربوط نمي شوند و به دلايل نامشخص خود به خود به وجود مي آيند. آنها از يك غده مقعدي كوچك منشا مي گيرند كه بزرگ مي شود و محل عفونت زير پوست ايجاد مي شود. در ايالات متحده، بيش از نيمي از آبسه‌هاي مقعدي در بزرگسالان جوان بين 20 تا 40 سال رخ مي‌دهد و مردان بيشتر از زنان مبتلا مي‌شوند. بيشتر آبسه‌هاي مقعدي در نزديكي دهانه مقعد قرار دارند، اما به ندرت مي‌توانند در عمق يا بالاتر كانال مقعد، نزديك‌تر به روده بزرگ يا اندام‌هاي لگني ايجاد شوند.
  • فيستول مقعدي - فيستول مقعدي يك راه تونل مانند باريك غيرطبيعي است كه پس از تخليه آبسه مقعدي باقي مانده است. بخش مياني كانال مقعد (در غده مقعد) را به سطح پوست متصل مي كند. پس از تخليه آبسه مقعدي (چه به صورت خود به خود يا زماني كه توسط پزشك لانه گزيني شود)، حداقل نيمي از مواقع فيستول مقعدي ايجاد مي شود. گاهي اوقات باز شدن فيستول در سطح پوست دائماً باعث ترشح چرك يا مايع خوني مي شود. در موارد ديگر، دهانه فيستول به طور موقت بسته مي شود و باعث مي شود آبسه مقعدي قديمي دوباره به صورت يك پاكت دردناك چرك شعله ور شود.

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]